No niin pari päivää  (iltaa) taas vierähtäny tallilla. Käyny aika ilmeiseksi että etukäteis valmistelut ennen rungon saapumista ei oo osunu oikein nappiin. Noh kahesti ku tekee, niin kolmannen kerran se onnistuu sit nopeesti!? :P

Tänään tuli lyhennettyä iso kasa pultteja ja toinen mokoma pikkuholkkeja ripustuksia varten. Tukivarrethan tulee uniballeilla, niin tarttee nuo 13,5mm holkit molemmin puolin. Eli tarkotus laittaa ensimmäinen perus"säätö" keskelle kiinnityskorvakkeita. 

Suunnittelu virhe 1: jarrulevy ei mahu pyörimään, kun hankaa tukivarteen. Onneks selviää tolla pelkän pellin hiomisella/leikkaamisella. Mutta turhaa hommaa silti. Janne niin hienot levyt mulle leikkas.

 

Tuki varret noin ylipäätään vaikuttaa ihan ok. Vähän jännittää, että onko raideleveys laskettu oikein. Loppuviikosta pitäs saaha kumit vanteille, niin pääsee mittomaan. TOIVON totta tosiaan, että mitat ois oikein!

Suunnittelu virhe 2: Iskarit ei mahdu kääntymään korvakkeissaan. Oishan tuon tuolta muiden projekti kuvista nähny ettei normi 50x50mm korvake kelpaa tohon paikkaan. Laitoin näin aluksi iskarinkorvakkeen kiinni ihan vain pulteilla, mikä oleellisesti helpottaa tämän ongelman fiksaamista! :D Samalla siirrettävä korvake mahdollistaa iskarin paikan säätämisen, sitten kun auton saa tassuilleen ja oikeaan painoon.

Se oli nopee fiksata

Murtuneen moottorinkorvakkeen tukeenkin löyty vihdoin kuusiokolo pultit, niin pitäs saaha tuoki kasaan. Ihme touhua ku ei nää paikalliset halpamarketit myy muutaku peruspultteja? Piti ihan pultti-kauppaan asti ittensä löytää (ei varmaan ollu viimenen kerta).

 

Suunnittelu virhe 3: Takajarrujen kiinnitys pala on sitte hienosti 14mm pielessä säteen suunnassa ja 3mm pielessä aksiaali suunnassa.Taas meni Jannen hyvät leikkaukset melkeen kokonaan hukkaan. :( Nyt tarttis vähän tarkkuutta tähän hommaan.

Korjaus yritys 1

Korjaus yritys 2

Aika sitten näyttää, josko nuista saa vielä toimivat kiinnikkeet kasattua!? 

Tässä vaiheessa iltaa totesin, että parempi lopettaa ennen ku selviää joku ihan oikeen iso moka! Eli näillä mennään.....aika pitkä matka on siihen Tomin suosimaan "bolt on"-touhuun! Mutta oppia tulee roppa kaupalla!! :D