Näyttää olevan locost porukan tapa tämmönen blogaaminen niin joutu itekin kokeilemaan.

Koitan tänne keräillä locost kilpa-auto projektin etenemiseen liittyviä turinoita. Lisä infoa ko. luokasta löytyy http://www.locostfinland.net/  .

 

Lainauksia locostfinlandin forumilta

**********************'

Jaaha.....kai se on itsekin jotain kuulumisia kirjoteltava.

Niin kuin Tomi tuolla toisaalla jo kirjotteli, vuoden vaihteessa 702 rungon olis tarkotus muuttaa Länsi-Suomeen. 

Tähän mennessä on tullut tutustuttua luokkaan lähinnä lueskelemalla muiden tekemisiä. Lueskelun ja muistiinpanojen tuloksena 96 kohtainen (osakokoonpano) hankintalista, joka näemmä pitenee päivä päivältä. 

Alkuperäinen kunnian himoinen tavoite saada kaksi autoa radalle kesän loppuun mennessä on päivitetty maltilisempaan yhden auton uudelleen rakentamiseen.

- Rakentelu talli löytynyt ja vuokrattu
- Listattu runkoon kiinni jäävät tulevat osat (kiitettävän paljon loppujen lopuksi)
- Taunuksen navat hankittu, putsattu, maalattu ja uudelleen laakeroitu
- Ripustusten putket ja tukipellit leikelty ja osittain (melkein kokonaan) hitsattu
- Ladan taka-akseli (3.9) hankittu ja purettu osiin, iso kasa leikkaamista, hiomista ja hitsailua edessä
- Jarruosat eteen hankittu Rally Designilta (Willwood)
- Yks Volvon kardaani tuhottu käyttökelvottomaksi (oppirahoja)
- Lukuisia ja lukuisia tunteja googlen ääressä moottorin ja muiden osian metsästykseen.
- Varmistettu AKK:n muistoista että rataleima on vanhentunut samoin kuin suurin osa ajovarusteista, vyöt, penkki jne. 

Ensisijainen tavoite nostaa runko takaisin pyörilleen, ei tosin taida ihan onnistua heti Jämsässä. Mutta eiköhän heti alkuvuodesta kuitenkin.

 

**********************

 

Taas on tunteja kulunu sekä googlen ääressä, että oikein tallillaki. Vaan ei kyllä tule tulosta samaa tahtia ku Tomilla, mutta ei kai se ensi kertalaisella tarvikaan :P

- Taka-akselin vanhat kiinnikkeet leikelty ja hiottu puhtaaksi. 
- Tarkotus kasata akseli vanhoilla laakereilla jne, niin saapi rullailtua (toivottavasti) auton kyytiin sitte Jämsän päässä
- Linkkien kiinnikkeet hitsattu akseliin ja iskarin kiinnikkeet hepattuna siirtoa varten
- Linkki tangot hitsattu 
- Eturipustukset hitsattu loppuun ja unibalitkin on löytyny
- Etujarrut soviteltu napoihin
- Vetoakselit sorvattu sopimaan Samaran jarrulevyihin
- FZ1 2007 on raahattu Vaasaan ja tänään se tuprautti oikein savuakin (pirun moisen taistelun jälkeen ajonesto vihdoin suostu yhteistyöhön)
- Exup huijaus boksiki toimii (tai ainakaan ei herjaa vikakoodia enään)
- Vetoakselin laakerit ja stefat tilattu 2vko sitten ja mitään ei kuulu => alkaa huolestuttamaan

Joulun aika varmaan tallissa sitte vähän hiljasempaa. Kunhan tuon akselin kasaisi ennen loppiaista. Eka viikko menee varmaan sopivaa kuljetusvälinettä etsiessä.

 

**************************

 

No niin uusi vuosi......samat kujeet.

Projekti ei ole pariin viikkoon juuri edenny, mutta eiköhän tämä taas tästä kun saatiin tuo joulu pois alta.

Viikonloppuna ois tarkotus vihdoin saada runkoki uuteen "kotiin". 

- Stefat saapui vihdoin, eli ei tarttenu ebayta alkaa vieläkään kiroamaan
- taka-jarrujen kiinnitys hilppeet vaikuttas olevan valmiit
- Kardaanin osat purettu ja puhisteltu.....kunnon kokonen sorvi hakusessa
- Lukoksi päädyin tilaamaan sen Torsenin pienellä preloadilla, aika näyttää menikö pieleen.


Seuraavaksi:
- Loiskelevyn asennus ja moottorin vähän tarkempi tutkailu
- Taka-akselin viimeistely (iskarin kiinnikkeet, jarrukiinnikkeet) ja oikominen
- Moottorin sovittelu runkoon ja mahdolliset uudet kiinnikkeet
- Runkoon tutustuminen ja perusteellinen putsaaminen