Jaaha aikaa on taas vierehtäny luvattoman paljon edellisestä päivityksestä :(  Välillä ilmaantunu muutakin puuhaa kuin tallilla puuhastelu, eli paikotellen hitaasti projekti etenee. Tosin viime aikoina kai kuitenkin eteenpäin. 

 

Suunnittelu virheen 1 korjaaminen oli varsin suoraviivasta, kun riitti että hioi tukivarren tukipeltiä pienemmäksi. Samalla tuli paikattua sunnittelu virhe 4, kun auton leveys lipsahti pari senttiä liian leveäksi, nyt on tukiversia lyhennetty vastaavasti, toivottavasti riittää myös halutuilla rengaskulmilla. Sen eri offset renkaissa, että myös raidetankoja piti lisäkierteyttää, että alkaa tassut sojottamaan suunnilleen suoraan. 

 

Pienen pajottamisen ja yhden illan hitsailujen jälkeen myös moottorin yläkiinnikkeet on paikallaa.

Jotain uutta ja jotain vanhaa :D

Suunnittelu virhe3 paikkaaminen onnistu kans ihan vaan rälläkällä ja hitsaamalla.....niinkuin hyvin moni locost haaste hoituu :D. Eli taka-akselin kiinnikkeet on hitsailtu kasaan. Vielä kun sais tasauspyörästön kasaan niin avot. Tämä osoittautu yllättävän hankalaksi, kun koko maasta ei tunnu löytyvän poskilaakereita! Tilaus saksanmaalle on lähtenyt, mutta vahvistusta tai toimitusta odotetaan edellee. 

Taka-akselin sovittelua paikalleen

Tasauspyörästön kasaaminen edistyi sen verran että pinioni akselin laakerit löyty ja sain sen kasattua. Huomatkaa erikoistyökalu tarvittavan esijännityksen varmistamiseksi :D Täsmälleen 1N per pussi.

Jarrujakin ehdin jo vähän hahmottelemaan. Samoin vaihteen siirtovivustoa, joka itse asiassa sopi käyttöön ihan sellaisenaa, vähän jää vinoon mutta eiköhän se tarvittavan voiman välitä...onpahan vaikeampi hajottaa? Kaasuvaijeri on lyhennetty ja ksäätöpultit viritelty paikalleen, samoin kytkin vaijeri on lyhennetty ja paikallaan. Kytkinvaijerin jouduin tosiaan lyhentämään ja laitoin semmosen ruuvilukitteisen pääty-klöntin vähän huolettaa josko se kytkin käytössä kestää mutta sen sitten aika näyttää.

Sähkökotelon päätin tehdä kokonaan uuden, lähinnä silkasta mielenkiinnosta menetelmää kohtaan. Tarkoitus ois kasata kotelon muoto Divinycell levystä liimailemalla ja sitten pinnoittaa lasikuidulla. Taivoitteena kevyt ja jäykkä sandwich-rakenne. Alustavaa hahmotelmaa vaihdevivun ympärille.

Ja vähän pidemmälle edennyt liimailu ja katkaisijoiden paikkojen hahmottelua. 

Seuraavaksi menee varmaan pari iltaa netin ääressä, että saa loput osat tilaukseen RallyDesigneltä. Sitten takaisin, "sorvin ääreen".