Jaaha....taas on tovi jos toinenkin vierähtäny edellisestä päivityksestä. 

Jarru putket ja letkut on löytäny paikkansa auton etupäässä ja ohjaamossa käsijarrusylinterille asti. Taka-jarrut vaatii vielä vähän työstämistä.

Pitkällisen pohtimisen ja pähkäämisen ja lukuisten ja lukuisten netissä vietettyjen tuntien lopptuloksen, pakosarja sai vihdoin tavoite mittansa. Tosin jätin sen mahdollisuuden että mittaa voisi vielä testeissä vähän säätää. Oletetun huonon ala-väännön tasaamiseksi päädyin 4-2-1 pakosarjaan, niin kuin kovin moni muukin.

Siitä se alkaa hahmottumaan, narun pätkällä merkitty tavoite mitta, niin että kaikista alkukäyristä tulisi kutakuinkin saman mittaiset.

 

Ja sitte toinen siihen viereen

Ja vielä pari lissaää, niin avot. Viimesen joutu mutkittelemaan vähän hassusti, mutta jääpähän enempi tilaa öljynsuodattimen vaihtoon :P

Toisio käyrät on kans paikallaan,mutta äänenvaimentimen kanssa on vielä jumpattava. Ajatuksena oli käyttää Yammun alkuperäistä vaimenninta, mutta kovin tuntuu raskaalta ja huonon malliselta tuohon paikkaa....aika näyttää josko tulee kokeiltua jollaki yleisvaimentimella, mallia motonet tms.

VIHDOINKIN Ladan perän poskilaakerit saapui! Meinas olla vähän kiven alla, mutta saksasta (ebay) löyty sopivat, tosin toimistusaika "heti" tarkkoitti likemmäs 6 viikkoa. Noh joka tapauksessa laakerit saapu ja torsen-kitka-lukko pääsi vihdoin kotiinsa Ladan banjoon. Pinonihan oli kasattu jo aiemmin, eli jäljellä jäi hammaskosketuksen shimmaus (ei tarvittu) ja hammasvälyksen säätö ja lautaspyörän laakereiden esijännitys. Meni yllättävänkin sujuvasti, vaikkei itellä aiempaa kokemusta ollu.....tosin Samin apu helpotti prosessia kyllä enempi ku paljon.

Hammaskosketuksen tarkistus, tiimarin ikkunaväri toimi vallan mainiosti

 

Hammasvälyksen säätöä

Laakerin esijännitys kuntoon (toivottavsti).

 

Perän kasaamisen jälkeen vielä asennus banjoon ja kokopaketti autoon kiinni

 

Autoon asennuksesta sitte enempi ens kerralla.